pawiany

Temat: Siatkówka klubowa
Częstochowa po raz kolejny pokazuje jakim jest nieprzewidywalnym zespołem :|

Zaskakujący był wynik spotkania pomiędzy AZS Częstochową a Pamapolem Siatkarz Wieluń. Pierwszoligowy zespół pokonał podopiecznych Radosława Panasa 3:0.

AZS Częstochowa - Siatkarz Wieluń 0:3

(22:25, 15:25, 21:25)

Bo mega dziwnym meczu ze Skrą przychodzi porażka z pierwszoligowcem. A na dodatek do końca stycznia AZS zagra jeszcze 6 spotkań z trudnymi rywalami. Oto rozkład jazdy:
10.01 Gdańsk – AZS XII Kolejka PLS
14.01 Saloniki – AZS V kolejka Ligi Mistrzów
21.01 AZS – Fenerbahce VI kolejka LM
24.01 AZS – Jastrzębie XIV kolejka PLS
28.01 Wieluń – AZS 1/8 PP II mecz
31.01 Rzeszów – AZS XV kolejka PLS

W LM mecze o wyjście z grupy z Iraklisem i Fenerbahce (Brook Billings przyjedzie do Hali Polonia :D), w lidze Trefl, Jastrzębie i Resovia. W pierwszej rundzie pokonaliśmy te 3 ekipy, teraz jest to raczej nieprawdopodobne :/ No ale niech chłopaki walczą, w tym sezonie nikt od nich cudów nie wymaga.

Źródło: forumcm.net/index.php?showtopic=102



Temat: Linia Kluczbork - Poznań Główny

W projekcie rozkładu jazdy 2007/2008 są dwa pociągi pospieszne na tej linii Merkury relacji Katowice - Szczecin i Katowice - Kołobrzeg (z tym, że niewiem czy ten drugi to będzie pociąg całoroczny).

Pospieszny Katowice - Kołobrzeg, będzie całoroczny (kursuje w nocy).
A pociąg pospieszny Merkury, będzie jeździć przez Wieluń, omijając Kluczbork - decyzja polityczna
A resztę dopowiedział sebek.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4475


Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja

Czyli nadchodzi koniec Merkurego w relacji Katowice-Wieluń-Poznań?

Fragment z artykułu Gazety Wyborczej "Gdzie województw bez liku, tam pociąg w zaniku":

Pociągi na wspomnianej linii chce utrzymać tylko woj. śląskie: w projekcie rozkładu jazdy 2008/2009 przewidziano ich do Krzepic sześć i tyleż z powrotem. Dalej ma nie jechać nic - nie licząc jednego lub dwóch pociągów pospiesznych.

Czyli coś z pospiesznych pojedzie, chyba że do grudnia decyzja zmieni się kilka razy.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680


Temat: [www] Jest porozumienie, jest reaktywacja!
Po półrocznej przerwie wracają pociągi na trasy: Kępno – Wieluń Dąbrowa oraz Herby – Chorzew Siemkowice. Dodatkowe pociągi pojadą też między Wieluniem a Herbami Starymi i Katowicami oraz między Herbami Nowymi a Chorzewem Siemkowice.

Wydłużone zostaną także relacje dwóch pociągów, dzięki czemu będzie można dojechać bezpośrednim pociągiem z Torunia do Katowic przez Zduńską Wolę i magistralę węglową. Wszystkie te pociągi będą kursować codziennie od 1 czerwca br.

Zmiany te są efektem porozumienia Ministerstwa Transportu, samorządów województw: łódzkiego, śląskiego i wielkopolskiego oraz PKP Przewozy Regionalne. Niezależnie od nich, tego samego dnia w całej Polsce nastąpi tzw. korekta rocznego rozkładu jazdy. O szczegółach z pozostałych regionów poinformujemy za kilka dni.

Źródło: www.pr.pkp.pl

Nareszcie...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3553


Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009
Semp: co do samego rozkładu, mam kilka pytań. W tym roku na tablicach z rozkładem jazdy w Bytomiu, zniknął pociąg pośpieszny relacji Kraków Główny-Szczecin/Świnoujście, oraz Łeba/Hel-Katowice. Za to pojawił się pociąg pośpieszny Merkury, który jedzie z Katowic do Szczecina, przez Wieluń. W swoim rozkładzie nie uwzględniłeś Merkurego, z racji tego, że z rana jest pośpieszny do Słupska/Ustki przez Poznań (Gwarek), oraz dlatego, że zastępuje go również Przemyślanin z Przemyśla do Świnoujścia/Szczecina, który jest pociągiem nocnym? Za to widze pociąg pośpieszny z Katowic do Helu (sezonówka), który śmiało można by przedłużyć do Krakowa i dać w nim dwa sypialne wagony, oraz rowerówke no i może mały minibar. Zapewne zwiększyłoby to frekwencje.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5325


Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009

co do samego rozkładu, mam kilka pytań. W tym roku na tablicach z rozkładem jazdy w Bytomiu, zniknął pociąg pośpieszny relacji Kraków Główny-Szczecin/Świnoujście, oraz Łeba/Hel-Katowice. Za to pojawił się pociąg pośpieszny Merkury, który jedzie z Katowic do Szczecina, przez Wieluń. W swoim rozkładzie nie uwzględniłeś Merkurego, z racji tego, że z rana jest pośpieszny do Słupska/Ustki przez Poznań (Gwarek), oraz dlatego, że zastępuje go również Przemyślanin z Przemyśla do Świnoujścia/Szczecina, który jest pociągiem nocnym?
Dokładnie tak.

Za to widze pociąg pośpieszny z Katowic do Helu (sezonówka), który śmiało można by przedłużyć do Krakowa i dać w nim dwa sypialne wagony, oraz rowerówke no i może mały minibar. Zapewne zwiększyłoby to frekwencje.
Nie ma potrzeby wydłużać go do Krakowa, bo z Krakowa jest sezonowy IN do Helu przez Kielce i Radom.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5325


Temat: Oferta specjalna BYTOM-GLIWICE

No i z tego co widać to liczba kursów zostaje zmniejszona od nowego rozkładu. Przy okazji tracą się wszystkie (zostaje chyba jedno) skomunikowania z Kluczborka/Wielunia/TG do Gliwic. W przeciwną stronę jest lepiej ze skomunikowaniami (ale niewiele).

Heh..sposób na obniżenie i tak małej frekwencji na tej linii?
To była bardzo dobra oferta TG->Gliwice, 3 pln, 80 pln miesięczny, dobre połączenia, niezły czas jazdy(w porównaniu do autobusów)
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5297


Temat: Ceny biletów
Dla kontrastu cennik PKS Radomsko
http://www.pksradomsko.pl/rozklad-jazdy ... letow.html

i PKS Wieluń - tuż obok a ceny trochę wyższe
http://www.pks-wielun.pl/www/content/view/61/118/
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=1362


Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
Jeśli chodzi o Krynicę to znając politykę PKS Białystok trasa przez Busko Zdrój nie wchodzi w grę, gdyż oni wolą zajeżdżać do większych miast, nierzadko jadąc trochę okrężną drogą W tym przypadku będzie to Kraków.

Natomiast rozkład jazdy Gliwic wygląda następująco:
1. 06:05 Białystok D.A.
2. 4 06:11 06:11 Białystok Nowe Miasto 152/147
3. 38 06:46 06:46 Sokoły
4. 54 07:04 07:05 Wysokie Mazowieckie D.A.
5. 74 07:28 07:30 Zambrów D.A.
6. 106 08:00 08:06 Ostrów Mazowiecka, D.A.
7. 144 08:47 08:51 Wyszków, D.A. /D.K.
8. 197 09:46 09:46 Warszawa Dw. Stadion D.A.
9. 207 10:11 10:25 Warszawa Dw. Zach. D.A.
10. 233 10:55 10:55 Błonie, Poznańska
11. 259 11:20 11:20 Sochaczew Pl. Kościuszki
12. 283 11:47 11:47 Łowicz D.A.
13. 303 12:08 12:08 Głowno Pl. Wolności
14. 315 12:20 12:20 Stryków, łukasińskiego
15. 339 12:47 12:55 Łódź D.A. Centralny
16. 359 13:20 13:20 Pabianice Kolejowa D.A.
17. 376 13:40 13:40 Łask D.A.
18. 391 13:56 13:56 Zduńska Wola D.A.
19. 406 14:13 14:15 Sieradz D.A.
20. 428 14:38 14:38 Złoczew
21. 453 15:03 15:10 Wieluń D.A.
22. 474 15:33 15:33 Praszka
23. 480 15:39 15:39 Gorzów śląski
24. 498 15:59 16:00 Kluczbork D.A.
25. 522 16:25 16:25 Olesno D.A.
26. 550 16:55 16:55 Lubliniec D.A.
27. 581 17:27 17:27 Tarnowskie Góry ul. Bytomska
28. 605 17:55 Gliwice D.A.
Źródło: forum.infobus.pl/viewtopic.php?t=42


Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Gdzie województw bez liku, tam pociąg w zaniku

Zanosi się na powtórkę sprzed dwóch lat: na pograniczu województw śląskiego, opolskiego, łódzkiego i wielkopolskiego znów może zabraknąć pociągów.

Przewozy lokalne finansowane są przez samorządy wojewódzkie, które nierzadko mniej są zainteresowane liniami biegnącymi peryferiami województw. A już prawdziwy kłopot jest wtedy, gdy jedna linia przebiega przez aż cztery województwa. Tak jest z trasą Herby Nowe - Kępno. Do Krzepic mamy woj. śląskie, potem dwie stacje w opolskim, Wieluń to województwo łódzkie, a Kępno znajduje się już w wielkopolskim.

- Czy nie należałoby zorganizować referendum, zadając pytanie mieszkańcom, czy Wieluń i okolice nie powinny należeć do województwa śląskiego. Tylko ono traktuje jednakowo centrum województwa i jego peryferia - pyta Stanisław Kokot z kolejowej "Solidarności".

Pociągi na wspomnianej linii chce utrzymać tylko woj. śląskie: w projekcie rozkładu jazdy 2008/2009 przewidziano ich do Krzepic sześć i tyleż z powrotem. Dalej ma nie jechać nic - nie licząc jednego lub dwóch pociągów pospiesznych. O dziwo, z powrotem byłyby za to dwa pociągi osobowe. Praktyka pokazuje jednak, że jeśli można pojechać w jedną stronę, ale nie ma czym wrócić, to pasażerowie w ogóle rezygnują z usług PKP.

Źle zapowiada się także rozkład jazdy na innej linii: Herby Nowe - Kłobuck - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola, łączącej województwa śląskie i łódzkie. Odwołany zostanie tu jeden pociąg, a przecież już teraz oferta jest bardzo skromna: trzy pociągi z południa na północ, zaś w przeciwnym kierunku trzy ze Zduńskiej Woli do Siemkowic i dwa z Siemkowic do Herbów.

Rezultat cięć będzie taki, że z Herbów pierwszy pociąg odjedzie dopiero o godz. 16, zaś następny (zapewne prawie pusty, bo ile osób podróżuje o tej porze?) o 21.20. Z Chorzewa do Herbów będzie można pojechać tylko raz dziennie - o godz. 5.15.

"Solidarność" kolejowa zapowiada protesty, a nawet blokady - jeśli w projekcie nowego rozkładu jazdy nic się nie zmieni. A wchodzi on w życie na początku grudnia.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680