pawiany

Temat: Koleje Mazowieckie podtrzymują tradycję...


A taki ładny rozkład był w cegle, chlip chlip.


Aaaa, przepraszam... Co takiego cudownego było w rozkładzie z cegły ? Nie
przyglądałem się dość wnikliwie (choć w mojej cegle ciągle stan sprzed
poprawek), ale dla mnie zarówno jeden ja i drugi ma coś pochrzanione.

A ten wygląda jakby został ułożony pod zamówienie samorządowców z Sierpca...
Dojazdy do Sierpca na 6:00, na 8:00 i wyjazdy po 14-tej, 16-tej, 19-tej i
dojazdy do Warszawy na 8-mą, do Płońska do szkół na 7:30 (w końcu tutaj
wiele uczelni się mieści), wyjazd ze szkół z Płońska o 14:17 (zauważcie, że
ta sama godzina co wyjazdu z Sierpca) i 16:54 powrót z Warszawy
(skomunikowany)... 23:05 wynika z jazdy do Tłuszcza...

Na kolejarski ten rozkład też nie wygląda, a siepcowe skomunikowania być
może olewa ze względu na wiszącą likwidacje Sierpca - Toruń (?)...

Nie wie jak są wykorzystywane szynobus między 8:17 a 13:33, bo to właśnie
wtedy powinien jechać do Tłuszcza na PK - przez co zapewniłby dojazd do / z
Legionowa, a drugi - między 7:40 a 14:17 mogliby wysłać rejsowo do Torunia
na PK :-).

Wydrukowany w SRJP rozkład po prostu olewał dojazd poranny do Warsaw
(utrzymanie go to kontynuacja KKS), był troszkę pod skomunikowania w Sierpcu
i - co godne pochwały dzielił nocny / poranny na pół, za to miał pociąg o
10:58 i 11:32 - ni w ząb przy tak niewielkiej ofercie.

Mick M.


Źródło: topranking.pl/1568/koleje,mazowieckie,podtrzymuja,tradycje.php


Temat: Nasielsk - Sierpc
Witam,

W niedziele, wraz ze zmiana rozkladu jazdy zmieniono rowniez na linii
Nasielsk - Sierpc wagony. W miejsce torunskich pietrusow Bhp jezdzacych tu
od kilkunastu lat pojawily sie... zwykle przedzialowki z Warszawy
Szczesliwic. Jakiez bylo moje zdziwienie, gdy cyknalem taki sklad z SU45 -
190 w Plonsku, mozecie sobie tylko wyobrazic. No i prosze: poprawil sie
komfort podrozy jak by nie patrzec. A i wprowadzenie skladu zestawionego z
trzech wagonow wydaje sie byc racjonalniejsza decyzja niz eksploatacja Bhp.
BRAWO !!! Dopiero pozniej przypomnialo mi sie, ze w sobote widzialem te
wagony w Nasielsku, lecz do loka podpiete byly jeszcze pietrusy. Natomiast
wracajac do Warszawy widzialem w Nasielsku (okolo 21:10) manewrujaca
warszawska SM42. Od ustawiacza dowiedzialem sie, ze po odjezdzie osobowki
(z SU45 - 141 - to ta z charakterystycznym malowaniem czola), ktora czekala
na spozniony (ponad 40 minut) ezt z W-wy Woli, towarowy pojedzie do
Plonska.

Tyle wiadomosci z terenow Wkry. Pozdrawiam,


Źródło: topranking.pl/1570/nasielsk,sierpc.php


Temat: Nasielsk - Sierpc


"UOP" <s@polbox.comwrites:
W niedziele, wraz ze zmiana rozkladu jazdy zmieniono rowniez na linii
Nasielsk - Sierpc wagony. W miejsce torunskich pietrusow Bhp jezdzacych tu
od kilkunastu lat pojawily sie... zwykle przedzialowki z Warszawy


beee...


190 w Plonsku, mozecie sobie tylko wyobrazic. No i prosze: poprawil sie
komfort podrozy jak by nie patrzec.


Szkoda, a mnie się podobały piętrusy. Teraz trzeba będzie do samego
Torunia jechać żeby sie takim przejechać. A Nasielsk był tak
blisko. Skąd Ci się wzięło że przedziałówki są bardziej komfortowe niż
piętrusy?


Źródło: topranking.pl/1570/nasielsk,sierpc.php


Temat: Ile osob nas czyta

Ja tez regularnie Was czytam, choc napisalem dopiero raz. Mieszkam za granica
od dosc dawna i choc interesuje sie koleja w Polsce, nie za bardzo mam o czym
pisac. Ostatnio chcialem poruszyc sprawe fatalnego wprost skomunikowania od
nowego rozkladu pociagow na trasie Warszawa-Elblag-Warszawa w Malborku. Jak
wiadomo, Elblag nigdy nie mial bezposredniego polaczenia ze stolica z racji
zmiany kierunku jazdy wlasnie w Malborku. Pomijam tu bezposredni wagon nocny,
jaki chodzil kilkanascie lat temu, co chyba nie zdalo egzaminu, bo zostal
wycofany. Oto z Hafasa dowiadujemy sie np.: Elb 8.30 Mal 8.55/9.57 Wwa
Wsch.12.52. 62 minuty czekania na obskurnym malborskim dworcu. Ale jadac z Wwy
Wsch. o 14.12 czeka sie juz tylko 41 min., o 12.12 - 37 minut a o 18.12
zaledwie 32 minuty. Jak na ironie IC maja sie teraz zatrzymywac w Malborku
m.in. ze wzgledu na 140-tysieczny Elblag. Jaki to ma sens? IC 3800 wyjezdza z
Wwy Wsch. o 15.12, w Elblagu jestem dopiero o 19.45 - 77 minut czekania w
Malborku! Polski Express wyjezdza spod dworca centralnego o 15.00 i jadac
zatloczona gdanska "siodemka", z postojami w Plonsku i Olsztynku dociera do
Elblaga juz o 19.25. Kosztuje ta przyjemnosc raptem 30 zl a ile kosztuje IC?

Pozdrowienia z Wysp Alandzkich
Henryk Gwardak
henryk.gwar@pp.inet.fi

      Na stronie www.com.pl możesz łatwo i szybko ogl dać, dyskutować
      i wyszukiwać wiadomo ci ze wszystkich polskich grup dyskusyjnych
      Jest to pierwszy tego typu serwis po Polsku!  Warto zobaczyć!


Źródło: topranking.pl/1573/ile,osob,nas,czyta.php


Temat: Na krańcach Mazowsza pociągi na razie zostają
Na krańcach Mazowsza pociągi na razie zostają
Miejscowości takie jak Sierpc czy Płońsk powinny posiadać bezpośrednie
połączenie z Warszawą umożliwiające przyjechanie np. do pracy do Warszawy.
Skład powinien dojeżdżać do Warszawy itp. na +- 7:40 +- 8:40. Póki nie
powstaną takie połączenia a rozkład jazdy będzie tak beznadziejny jak jest na
tych trasach to będzie mało pasażerów.

Kolejna kwestia to pociągi powinny jeździć do obszarów ciążenia (Działdowo,
Łódź) a nie tak jest teraz kończyć trasę tak jak jest teraz na granicy
województwa (Iłowo, Drzewica). W jakim my kraju żyjemy skoro 2 województwa nie
mogą się dogadać i każde uruchamia pociągi tylk odo granicy swojego
województwa? Po co komuś jechać do Drzewicy z Radomia, raczej wolałby pojechać
tą trasą do Łodzi.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,752,107597609,107597609,Na_krancach_Mazowsza_pociagi_na_razie_zostaja.html


Temat: Nowa trasa z Bydgoszczy do Chełmży

Użytkownik "Marcin Radwański" <mrradwan@WYTNIJTOpoczta.onet.plnapisał w
wiadomości


Użytkownik "wHiSpEr" <kamil.jurcze@gmail.comnapisał
| Dorzuciłbym tu jeszcze Nasielsk - Sierpc, chyba jedyny pociąg jakim w
życiu
| miałem okazję jechać sam. :)

| Jechalem nieraz na tym odcinku (glownie pociag kolo 14 z Nasielska) i
| rzadko kiedy napelnienie od strony Nasielska jest mniejsze niz 20
| osob. Zdarzalo sie i 80% zapelnienie VTka na starcie (sporo przesiadek
| z kier. Warszawy).

Mam podobne obserwacje, tu bardzo wiele zależy od dnia tygodnia i pory
kursu. Zawsze pewna grupa pasażerów jeździ na krótkich dystansach koło
Sierpca i Płońska. Na podstawie jednego przejazdu nie można wyciągać
wniosków.

Pozdrawiam


Problem linii okołomazowieckich to IMO granica województwa, jednak linie te
mają potencjał.

Nasielsk - Sierpc zabija raczej odcinek Warszawa - Nasielsk, bez tego
reaktywacja się nie uda. Frekwencja od Warszawy do Płońska przy atrakcyjnym
czasie przejazdu murowana, dalej już oczywiście gorzej. Jednak taki pociąg
Warszawa Gdańska - Toruń Gł. w odpowiednich godzinach miałby frekwencje
zapewnioną.

Radom - Drzewica - w tej formie to nieporozumienie, jednak gwoli ścisłości
to MK też swoje dołożyli. Sens połączeń na tej linii do połączenia Radom -
Łódź Fabr. od Tomaszowa przyspieszony z pominięciem Koluszek, uzupełniony
ewentualnie pociągami Radom - Tomaszów Maz.

Łuków - Pilawa też ma jakiś potencjał jednak dwie pary to za mało żeby
budować ofertę. Ja po prostu nie wierzę że na tej linii z frekwencją może
być gorzej niż na Dęblin - Łuków. Tutaj też kwestia skomunikowań odjazdów z
Pilawy do Warszawy.

Jest jeszcze nierozwiązana kwestia odcinka Pilawa - Skierniewice, ale może
coś się ruszy podczas modernizacji odcinka Warszawa - Skierniewice.

Legionowo - Tłuszcz nie oceniam bo raczej są to ujawnione przejazdy
techniczne niż oferta.

P.S. Warto pamiętać o uratowanych liniach gdzie zawieszenie było kwestią
czasu tj. Tłuszcz - Ostrołęka i Siedlce - Czeremcha, ale to inna bajka.

Kutno - Sierpc nie oceniam bo jak na razie jest to reaktywacja
okołowyborcza, czekam na nowy rozkład jazdy, ale podobno pociąg Warszawa -
Płock frekwencje ma nienajgorszą.

Pozdrawiam MaG.


Źródło: topranking.pl/1570/nowa,trasa,z,bydgoszczy,do,chelmzy.php


Temat: Miasto na bocznym torze?
Z kilkoma rzeczami się nie zgadazam.

po pierwsze: PKP PR, która jest odpowiedzialna za przewozy regionalne i
międzyregionalne nie ma żadnego wpływu na uruchomianie pociągów Intercity czy
TLK. To zupełnie inny przewoźnik, i trzeba zdać sobie z tego sprawę. Nie wolno
pisać zatem, że "pociagi osobowe są likwidowane a w ich miejsce pojawiaja się
IC, EC, TLK". A fakt że pociagi kwalifikowane uruchamiane są niezależnie od
Urzedu Marszałkowskiego (w odróżnieniu do poc. osobowych)?

po drugie: w obecnym rozkładzie jazdy, w korekcie z dnia 1.04.2006 roku
zlikwidowano kilka połączeń w województwie wielkopolskim, oraz kilka innych
skrócono. A dla odmiany jedynymi województwami które nie zlikwidowało żadnego
połączenia są np. Lubelskie, Podlaskie. Zauważ, jeżeli śledzisz poczynania PKP,
zwłaszcza na stronie internetowej, że od czerwca szykuje się prawdziwy "pomór"
pociagów w Wielkopolsce, mam na myśli np trasę Poznań - Konin i Poznań -
Gniezno, gdzie straty będą największe. Zerknij na wykaz pociagów przeznaczonych
do likwidacji od czerwca tego roku. Dostępny jest na stronie PKP.

po trzecie: nie zgadzam sie że w województwie Mazowieckim jeździ mało pociągów.
No, chyba że na trasach Otwock - Warszawa, Warszawa - Grodzisk Maz. Koleje
Mazowieckie uruchamiają tam pociągi w godzinach szczytu nawet co 10 minut.
Jeżeli to jest mało, to jaka w takim razie częstotliwość jest według Ciebie duża?

po czwarte: Koleje Mazowieckie planują do uruchomienia kilka linii zawieszonych
w ciągu ostatnich 10 lat. Na odcinku Radom - Drzewica pociągi juz jeżdżą, jak na
razie zastępcza komunikacja autobusowa pojawiła się na trasie Sierpc - Płońsk
(puszczenie tam pociągu po torach będzie uzależnione od zakupów uzywanych
autobusów szynowych), a są plany powrotu pociągów na trasy: Legionowo - Zegrze
Pd., Płock - Sierpc (na niej sa teraz tylko pociągi towarowe Orlenu). Dodatkowo
od tego grudnia uruchomiły cykliczny rozkład jazdy pociągów, oraz przejęły linię
wychodzącą poza województwo mazowieckie, mianowicie Siedlce - Łuków.

tak więc proszę kolegę z wydziału o nie zarzucanie komuś nieznajomości problemu,
jeżeli samemu popełnia sie błędy merytoryczne!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,67,39114178,39114178,Miasto_na_bocznym_torze_.html


Temat: kolejne wieści z lubelskiej klatówy :)))
Konflikt w zarządzie województwa

 za www.gazeta.pl

 Jacek Brzuszkiewicz 08-03-2005 , ostatnia aktualizacja 07-03-2005 22:19

Awantura przewozowa. Marszałek województwa Henryk Makarewicz (PSL) wydał
koncesję kolejnej firmie na obsługę dochodowej trasy Lublin - Warszawa. Gdy
udał się na urlop, jego zastępca Piotr Włoch (SLD) tę decyzję cofnął

Dla lubelskich firm przewozowych obsługa trasy do Warszawy to dobry interes.
Jeden bus w ciągu miesiąca potrafi zarobić na czysto nawet 10 tys. zł.
Liczbę kursów ustala lubelski Urząd Marszałkowski. Dotąd każdego dnia do
Warszawy odjeżdżało 26 busów. 18 kursów należało do lubelskiej firmy
Contbus. Od lutego na rynek weszła kolejna o nazwie Misura, która otrzymała
zgodę na uruchomienie siedmiu kursów na trasie Lublin - Warszawa.

- We wrześniu 2003 r. kupiłem sześć busów od Józefa Płońskiego, przewoźnika,
który wycofywał się ze świadczenia usług przewozowych na trasie
warszawskiej. Okazało się, że nie mogę jeździć według jego rozkładu jazdy.
Musiałem wystąpić o swój. Po 14 miesiącach, 9 listopada 2004 r., po
spełnieniu niezbędnych procedur, marszałek Henryk Makarewicz wydał mi taką
decyzję. Na trasę wyjechałem 4 lutego tego roku - opowiada Michał Sura,
współwłaściciel firmy Misura.

Pojawienie się nowego przewoźnika spowodowało obniżkę cen biletów. Większość
przewoźników zaczęła wozić pasażerów po promocyjnych cenach, nie jak dotąd
za 25 zł, tylko po 15, potem po 12, a na początku marca nawet po 10 zł.

Atrakcyjna promocja prawdopodobnie nie potrwa długo. 21 lutego marszałek
Makarewicz poszedł na trzytygodniowy urlop. Podczas jego nieobecności Teresa
Królikowska (PSL), która dotąd odpowiadała za koncesje dla prywatnych
przewoźników, zrzekła się kompetencji na rzecz wicemarszałka Piotra Włocha.
Oficjalnie z powodu natłoku zajęć. Nieoficjalnie mówi się, że pod
nieobecność Makarewicza została do tego zmuszona przez SLD. 1 marca Włoch
jedną z pierwszych decyzji wstrzymał koncesję dla Misury.

- Sprawdzamy dokumenty, na podstawie których została wydana -
tłumaczy "Gazecie" Gabriel Karski, dyrektor Wydziału Infrastruktury
Technicznej Urzędu Marszałkowskiego.

Sprawdzimy Makarewicza

Jacek Brzuszkiewicz: Dlaczego wicemarszałek pod nieobecność marszałka
zmienia jego decyzję?

Gabriel Karski, dyrektor Wydziału Infrastruktury Technicznej Urzędu
Marszałkowskiego: To nie tak. Wicemarszałek Włoch jedynie wstrzymał decyzję
o przyznaniu koncesji dla firmy Misura. W tym czasie Urząd Marszałkowski
sprawdzi, czy nie została ona wydana z naruszeniem przepisów.

To znaczy?

- Musimy jeszcze raz zweryfikować wszystkie dokumenty, które złożyli w
Urzędzie Marszałkowskim właściciele firmy Misura, by wiedzieć, czy są
kompletne.

Sugeruje Pan, że marszałek Makarewicz wydał koncesję na podstawie
niekompletnej dokumentacji?

- Niczego nie sugeruję.

Dlaczego nie poczekaliście na powrót marszałka z urlopu?

- W trakcie nieobecności marszałka jego kompetencje pełnią wicemarszałkowie.

Contbus i prokurator

Właściciel spółki Contbus, który ma większość kursów na trasie Lublin -
Warszawa, przed trzema laty gościł na czołówkach lubelskich gazet. Józef
Płoński z innymi przewoźnikami oskarżyli go, że wręczył Aldonowi D.,
ówczesnemu dyrektorowi Wydziału Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego, 50
tys. zł łapówki za koncesję na obsługiwanie trasy warszawskiej. W aferę,
według przewoźników, był zamieszany Mirosław Złomaniec, dziś wicemarszałek
województwa. Sprawa trafiła do prokuratury, która wobec braku przestępstwa
umorzyła śledztwa. Po tym urzędnicy wytoczyli sprawę oskarżającym ich
przewoźnikom o pomówienie. Sprawa jest w sądzie.


Źródło: topranking.pl/1568/kolejne,wiesci,z,lubelskiej,klatowy.php