pawiany

Temat: BHP I DZIAŁALNOŚĆ ?
Po pierwsze aby prowadzić działalność gospodarczą w zakresie doradztwa BHP musisz spełniać odpowiednie kryteria. Minimum to tytuł specjalisty ds. bezpieczeństwa i higieny pracy - odpowiednio ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. (działa do 1.07.) oraz ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 2 listopada zmieniające rozporządzenie w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (od 1.07)

Tak samo jesżeli chodzi o umowę zlecenie

Co do PKD - doradztwo w zakresie działaności gospodarszej

Źródło: bhp.com.pl.dedi1625.your-server.de/forum/index.php?showtopic=1085



Temat: PKD- nadchodzące zmiany
Od 1 stycznia 2008 r. obowiązuje Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2007) wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r.(Dz.U. 251 poz. 1885 z dnia 31 grudnia 2007 r.)

Zmiany klasyfikacji są wynikiem dostosowywania statystyki europejskiej (w tym polskiej) do standardów obowiązujących na poziomie światowym. Dodatkowo, ze względu na duże tempo zmian zachodzących we wszystkich obszarach gospodarki oraz szybki rozwój nowych dziedzin, szczególnie tych związanych z usługami i technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi, zmiany w ramach PKD 2007 wykorzystano do poprawy jakości klasyfikacji w kontekście opisywanej rzeczywistości gospodarczej.

Przeklasyfikowanie działalności podmiotów wpisanych do rejestrów przed dniem wejścia w życie powołanego rozporządzenia będzie następować w trybie ustawowego zgłaszania zmian rodzajów działalności w okresie od 1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2009 r. Dodatkowo z dniem 1 lipca 2008 r. zostanie ogłoszona ankieta aktualizacyjna rejestru REGON, której głównym celem będzie przeklasyfikowanie wszystkich rodzajów działalności podmiotów, które tego nie uczyniły do 30 czerwca 2008 r.

Wprowadzenie w życie klasyfikacji PKD 2007 nie powoduje zmiany numeru identyfikacyjnego REGON podawanego w pieczęciach firmowych i drukach urzędowych.

http://www.stat.gov....d_07/pkd_07.htm

Źródło: forum.nfz-wroclaw.pl/index.php?showtopic=3643


Temat: Czy filmowiec prowadzący firmę musi posiadać kasę fiskalną?
" />Kasa od 1 wrzesnia powinien posiadać każdy filmowiec który ma wpisane w PKD numer zaczynający się na 92, także większość z nas. Sprawa płyt i nośników rzuca się w rozporządzeniu na pierwszy plan i większość myśli, że no ja przecież nie sprzedaję płyt, kaset itp, ale tu nie chodzi już o te płyty, a o wspominaną tablekę na stronie 8 Rozporządzenia numerek 34 polecam lekturę dołączam plik.

W przypadku braku kasy fiskalnej podatnik zobowiązany do jej posiadania zostanie ukarany:

* karą grzywny do 240 stawek dziennych za nieprowadzenie księgi (kasa fiskalna jest księgą w rozumieniu Kodeksu karnego skarbowego), albo w przypadku mniejszej wagi karą grzywny za wykroczenie skarbowe;
* pozbawieniem prawa do odliczenia (lub zwrotu) od podatku VAT 50% ceny zakupu netto;
* pozbawieniem prawa do odliczenia 30% podatku naliczonego w okresie nieposiadania kasy.

http://www.vat.pl/pages/i/1185.php
Źródło: swiatobrazu.pl/forumwideo/viewtopic.php?t=18082


Temat: KTO JUŻ KUPIŁ KASĘ FISKALNA? ANKIETA
To o czym piszesz podajesz PKD a dla US jest ważne to co Ty wykonałeś
wiele osób ma np w zezwoleniu np filmowanie, sprzedaż detaliczną ,i sam tak mam i jeszcze inne usługi których nigdy nie wykonywałem poza filmowaniem ważne dla US jeszcze raz piszę jest to co robisz i jest to okreslone w PKWiU
i tam poszukaj jak twoje usługi które wykonujesz a nie które masz w zezwoleniu na prowadzenie działalności mają się do rozporzadzenia.

Przykład:1 zanosisz radioodbiornik do naprawy i prosisz o wymianę głośnika zanosisz też głośnik.
Przykład:2 zanosisz radioodbiornik do naprawy i prosisz o wymianę głośnika nie zanosisz swojego głośnika.
Teraz zobacz w czym jest sprawa dla US. W jednym musi być kasa a w drugim nie i o to chodzi głośnik musisz wbić w kasę natomiast usługa jest dalej zwolniona z kasy .Masz wyrażnie napisane przy dostawie!!!!!! płyt Cd itd a nie wykonanie usługi .Jak tego nie rozumiesz to popytaj osoby kompetentnej.
Źródło: foton.kalisz.pl/forum/viewtopic.php?t=3038


Temat: Jestem zdezorientowana - i to poważnie.
" />Ustaliłam liczbę ubezpieczonych w wysokości 21 osób. PKD , pierwsze dwie cyfry to 92 = sekcja O. Wszystko ok, ale kiedy na podstawie w/w danych chcę przejść do ustalenia wysokości składki jest dezinformacja. Otóż wysokośc składki w tej samej sekcji jest różna. Inaczej w na stronie ZUS a inaczej w rozporządzeniu, i co teraz mam zrobić .... ? ZUS: http://www.zus.pl/ref_99/porad12/zal_2.htm równa 1,47 i rozporządzenie: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1692.htm równa 1,73 KTÓRA JEST WŁAŚCIWA. Zauważam, różnice tylko w kategori ryzyka, tak czy inaczej nie wiem która stopa procentowa składki jest właściwa . Ktoś mi pomoże. Z góry dziekuję.
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=20991


Temat: ub. zdrowotne-poocy!
" />w zadawaniu pytań nie jesteś specem, ale sprubuję ci pomóc:
na druku z urz. statyst. masz numer REGON i numer PKD. Powinnaś ustalić w polskiej Klasyfikacji Działąlnośći-musisz zajrzeć do książki w jakej jesteś sekcji lub podsekcji tzn. pod jaką jesteś literką( nie kieruj się literką jaką masz na druku o nadaniu REGON) . Jeżeli to zrobisz to tylko z rozporządzenia sprawdzasz jaka stawka odpowiada twojej literce z PKD. Tak się robi tylko gdy w ub roku zatrudniałąś wiećej niż średnio 10 ubezpieczonych na m-c
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=2610


Temat: Potwierdzenie za zgodność z oryginałem
[/quote]Chyba że Twoim zdaniem również Wykonawca ma kompetencje do "uaktualnienia" go?[/quote]


nigdy nie twierdziłem ze Wykonawca może sobie uaktualniać wpis bo to nie leży w jego kompetencjach. Sytuacja jest złożona i w tej sytuacji wykonawca potwierdza za zgodność z oryginałem kopię samego wpisu - do czego daje mu prawo a nawet obowiązek rozporządzenie - a urzędnik stwierdza odpowiednią adnotacja (pieczęcią) fakt, że ten wykonawca faktycznie wpisany jest do rejestru zgodnie z danymi zawartymi w kopii tego wpisu: nazwa, pkd, siedziba etc.

[/quote]Ale w tej sytuacji wykonawca może potwierdzić tylko to, że kopia starego zaświadczenia jest zgodna ze starym zaświadczeniem.[/quote]
po 1. przyjmij fakt, że jest taki dokument jak wpis jest i u wykonawcy i w gminie - czyli wykonawca poświadcza prawidłowo
po 2. informacje ze jest on aktualny traktuj odrębnie;)

dlaczego?? bo jak przyniosę Ci wpis z 2004 roku NIE UAKTUALNIONY ale jako wykonawca Ci go potwierdzę - no i dodatkowo - nieważne czy w oryginale, czy zrobię sobie kopię i potwierdzę za zg taką oto adnotację urzędnika - tylko pieczątka gminy, data i treść: "zaświadcza się ze dane z wpisu do ewidencji nr ...wydanego w ... 2004 roku są aktualne na dzień 30.01.2009" to co przyjmiesz, będziesz wyjaśniał czy jednak uważasz że wszystko jest ok??
Źródło: actuarius.pl/forum/viewtopic.php?t=316


Temat: DG a praca na etecie, PKD, kasa fiskalna, KUP
Mam zamiar utuchomić własną DG, ale pojawia się kilka pytań:
1. Jeżeli pracuje na pełny etat to korzyścią jest mniejszy ZUS- płacę tylko składkę zdrowotną. ale czy mam obowiązek zglaszać w zakładzie pracy że otwieram działalność?
2. Jeżeli mieszkam w mieście X a działalność chcę prowadzić w Y, to gdzie rejestruję działalność. Z tego co się orientuję to w miejscowości w której mieszkam, ale jeżeli taki adres podam we wniosku o zarejestrowanie DG to gdzie podaję adres firmy?
3. Czy jeżeli chcę prowadzić sklep internetowy to wystarczy podac PKD odnośnie sprzedazy wysyłkowej czy jeszcze dodatkowo dotyczące sprzedaży wszystkiego co chcę sprzedawać?
4. Czy sprzedaż zegarków wymaga kasy fiskalnej? Bo sprzedaż biżuteri z metali szlachetnych chyba tak. A co z samymi kartami pamięci i bluetooth - trzeba mieć kasę kiskalną. To są chyba akcesoria, a w rozporzadzeniu pisze "z wyłączeniem akcesoriów".
5. Jeżeli nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej to jak dokumentować sprzedaż dla indywidualnego klienta?
6. Czy będąc na KPiR mogę zaliczyć zakup komputera za 2500 w KUP?
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=9508


Temat: Nowe PKD

PO podpisała w grudniu nową klasyfikację PKD z jej obowiązywaniem od pierwszego stycznia 2008r. Dzisiaj były problemy z rejestracją DG - nowa
klasyfikacja już obowiązuje ale jej nikt nie ma. Coś przebąkują urzędnicy, że wszyscy przedsiębiorcy będą musieli wnieść zmiany do swoich wpisów wg tej nowej klasyfikacji. Słyszeliście coś o tym? Jak od każdego wezmą jeszcze za zmianę po 50zł to niezła sumka się zbierze.


Ja też nic nie słyszałem. Ale z jednej strony, gdybym mógł to chętnie bym skorzystał, ale dopiero za jakiś m-c :)

Wtedy zmienię sobie wpis, przy okazji konieczności narzuconej przez rozporządzenie czy tam ustawę, oczywiscie jeśli byłoby to za free :) Bo jeśli każdego zobligują do zmiany wpisu, za opłatą, to dziękuję bardzo, ale chyba w takich sposobach upatrują się zmniejszenia dziury budżetowej.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=21154


Temat: Nowe PKD 2007, 2008, 2009 POLSKA KLASYFIKACJA DZIAŁALNOŚCI
POLSKA KLASYFIKACJA DZIAŁALNOŚCI (PKD 2007)



Polską Klasyfikację Działalności (PKD) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz.289 i Nr 165, poz.1727) stosuje się do działalności oznaczonej zgodnie z tą klasyfikacją przed dniem wejścia w życie rozporządzenia RM z dnia 24 grudnia 2007, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2009 r.

http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07/pdf/2_PKD-2007-schemat_2.pdf
Źródło: twojbiznes.pl/viewtopic.php?t=16


Temat: Własna działalność gospodarcza BHP
jakie dodatkowe kwalifikacje przecież rozporządzenie w sprawie służby bhp mówi dosyć jasno:
§ 4. (8) 1. Pracowników służby bhp zatrudnia się na stanowiskach: inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów starszych specjalistów oraz głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Pracownikami służby bhp mogą być osoby spełniające następujące wymagania kwalifikacyjne:
1) inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca:
a) zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub
B) wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
3) specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,
4) starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,
5) głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bhp.
3. Pracownik kierujący wieloosobową komórką organizacyjną powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 3. Pracownik zatrudniony w jednoosobowej komórce powinien spełniać co najmniej wymagania kwalifikacyjne określone w ust. 2 pkt 2.
4. W przypadku, o którym mowa w art. 23711 § 2 Kodeksu pracy, pracodawca może powierzyć wykonywanie zadań służby bhp specjalistom spoza zakładu pracy, którzy spełniają co najmniej wymagania określone w ust. 2 pkt 3, lub osobie, która była zatrudniona na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 5 lat.

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 11:44 am ]
a tak przy okazji - mam pytanko : jak określić przedmiot działalności gospodarczej w dzidzinie bhp według PKD ??

Źródło: bhp.com.pl.dedi1625.your-server.de/forum/index.php?showtopic=1567